Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Prodávající. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti Dajsport s.r.o., se sídlem České Vrbné 2349, 370 11 České Budějovice, IČ 05416892, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 25263, vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích (dále jen „prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, který je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.dajsport.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Aplikace obchodních podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, která jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Odchylná ujednání v kupní smlouvě. Práva a povinnosti odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Jazyk kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Předchozí obchodní podmínky. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Založení uživatelského účtu. Kupující může po své registraci na webových stránkách přistupovat do svého uživatelského rozhraní, ze kterého může zejména objednávat zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může objednávat zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu, pokud to prodávající umožňuje.
2.2. Údaje kupujícího. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží musí kupující uvést správně a pravdivě všechny údaje, které musí při jakékoliv jejich změně aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží považuje prodávající za správné a pravdivé.
2.3. Zabezpečení. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující musí zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající neodpovídá za porušení této povinnosti kupujícím. Kupující nesmí umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám.
2.4. Zrušení uživatelského účtu. Prodávající může kdykoliv bez uvedení důvodu a bez náhrady zrušit uživatelský účet, a to zejména pokud kupující svůj uživatelský účet déle než tři (3) roky nevyužívá anebo pokud kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.5. Dostupnost uživatelského účtu. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Návrh na uzavření smlouvy. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Nabídka zboží. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, zejména název a hlavní charakteristiky zboží, jeho ceny, náklady na jeho balení a dodání a způsob a čas dodání zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech daní a veškerých souvisejících poplatků a příspěvků. Nabídka prodeje zboží a jeho ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto není omezena možnost smluvních stran uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Umístěním nabídky zboží ve webovém rozhraní obchodu vyjadřuje prodávající svou vůli uzavřít s kupujícím kupní smlouvu.
3.3. Náklady spojené s balením a dodáním. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno na území České republiky. Pokud prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. Dojde-li k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující musí zaplatit dopravu zboží prodávajícímu.
3.4. Objednávka. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
a) kupujícím,
b) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
c) způsobu úhrady kupní ceny zboží,
d) způsobu doručení zboží a
e) nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Odeslání objednávky. Před odesláním objednávky má kupující možnost kontrolovat, měnit a opravovat vstupní údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce považuje prodávající za správné a pravdivé. Neprodleně po obdržení objednávky potvrdí prodávající kupujícímu přijetí objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Dodatečné potvrzení objednávky. Prodávající může v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu apod.) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Uzavření kupní smlouvy. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká a kupní smlouva je uzavřena doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Zjevně nízká kupní cena. Kupující bere na vědomí, že pokud je cena zboží uvedená ve webovém rozhraní obchodu a posléze v objednávce zjevně nižší, než obvyklá cena stejného nebo srovnatelného zboží v místě a čase (zejména z důvodu chyby v psaní nebo v počtech či z důvodu technické chyby na straně prodávajícího apod.), není kupní smlouva vůbec uzavřena, přestože prodávající potvrdil kupujícímu přijetí objednávky, neboť prodávající nemá vůli uzavřít kupní smlouvu s takovouto kupní cenou nebo bez určení kupní ceny. Prodávající musí o této skutečnosti kupujícího informovat. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škodu tím vzniklou.
3.9. Náklady kupujícího související s uzavřením kupní smlouvy. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby
3.10. Změna kupní smlouvy. Po uzavření kupní smlouvy může kupující požádat prodávajícího (nejlépe prostřednictvím elektronické pošty) o změnu obsahu kupní smlouvy. Kupní smlouva je změněna okamžikem doručení oznámení prodávajícího o přijetí změny kupní smlouvy na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající není povinen přijmout změnu kupní smlouvy, zejména pokud již zboží upravil podle požadavků kupujícího anebo jej předal třetí osobě k přepravě.
3.11. Uzavření darovací smlouvy. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
3.12. Prohlášení kupujícího. Kupující uzavřením kupní smlouvy prohlašuje, že svým jednáním při uzavření a plnění kupní smlouvy a v souvislosti s ní neporušuje práva třetích osob ani neporušuje právní předpisy, zejména svým jednáním neporušuje autorská práva a práva související, nezasahuje do osobnostních práv a nenaplňuje skutkovou podstatu trestného činu, a to zvláště v případech, kdy je zboží upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu. Kupující bere na vědomí, že prodávající neposuzuje jednání kupujícího a neodpovídá za něj, zejména nekontroluje zboží upravené podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
4. KUPNÍ CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Kupní cena. Společně s kupní cenou musí kupující zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží kupujícímu, pokud není v kupní smlouvě dohodnuto jinak. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.2. Způsoby zaplacení kupní ceny. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může kupující zaplatit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti nebo bezhotovostně v provozovně prodávajícího určené k výdeji zboží nebo ve výdejně zásilek, pokud to prodávající nabízí,
b) na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, pokud to prodávající nabízí,
c) bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (dále jen „účet prodávajícího“), pokud to prodávající nabízí, přičemž je kupující povinen uvést variabilní symbol sdělený mu prodávajícím,
d) bezhotovostně platební kartou, pokud to prodávající nabízí,
e) prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou, pokud to prodávající nabízí..
4.3. Splatnost kupní ceny. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná v termínu stanoveném prodávajícím v návaznosti na zvoleném způsobu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího.
4.4. Odeslání zboží až po zaplacení kupní ceny. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tím není dotčeno právo prodávající požadovat zaplacení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6.). Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.5. Daňový doklad. Ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad (fakturu), který slouží jako doklad o zakoupení zboží. Kupující souhlasí se zasíláním daňových dokladů elektronicky. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
4.6. Slevy. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně sčítat nebo kombinovat.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupní smlouvy, od nichž nemůže kupující odstoupit. Kupující bere na vědomí, že podle ust. § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit zejména od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
5.2. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy do 14 dnů. Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím článku či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit podle ust. § 1837 občanského zákoníku a byla-li kupní smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku (distančním způsobem), má kupující v souladu s ust. § 1829 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozím odstavci, a to prostřednictvím vyplnění a odeslání formuláře pro odstoupení od smlouvy dostupného na webových stránkách anebo písemně na adresu elektronické pošty prodávajícího nebo na adresu sídla prodávajícího. Před tímto odstoupením od kupní smlouvy je kupující oprávněn zboží vybalit z původního obalu a přiměřeným způsobem vyzkoušet, zda mu zboží vyhovuje. Kupující je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ještě před odesláním zboží prodávajícím nebo před převzetím zboží. Způsob převzetí zboží kupujícím nemá vliv na možnost odstoupení od smlouvy, tj. kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit také v případě, kdy zboží převzal osobně od prodávajícího.
5.3. Vrácení zboží prodávajícímu po odstoupení od smlouvy. Kupující zašle nebo předá zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, pokud se s prodávajícím nedohodl jinak. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. Vrácení kupní ceny kupujícímu po odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od kupní smlouvy podle čl. 5.2. vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je také oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží se všemi součástmi a příslušenstvím, nebo než mu kupující prokáže, že zboží se všemi součástmi a příslušenstvím odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Nevrátí-li kupující zboží se všemi součástmi a příslušenstvím, je prodávající oprávněn vrátit kupujícímu kupní cenu sníženou o hodnotu nevrácené součásti nebo příslušenství zboží.
5.5. Právo prodávajícího na náhradu škody. Prodávající je oprávněn proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny jednostranně započíst svůj nárok na náhradu škody vzniklé na zboží, zejména pokud se snížila hodnota vráceného zboží anebo je zboží poškozeno, nadměrně opotřebeno nebo částečně spotřebováno.
5.6. Odstoupení prodávajícího od kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v následujících případech:
a) pokud má oprávněnou pochybnost o skutečné identitě kupujícího,
b) pokud vyjde najevo, že kupující dříve porušil kupní smlouvu nebo obchodní podmínky,
c) pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží za dohodnutou kupní cenu nebo ve lhůtě přiměřené okolnostem,
d) pokud se zboží již nevyrábí, je nedostupné nebo jej třetí osoby nejsou schopny dodat,
e) pokud kupující neprovedl dodatečné potvrzení objednávky požadované prodávajícím,
f) pokud kupující nezaplatil kupní cenu řádně a včas,
g) pokud kupující nepřevzal zboží řádně a včas.
5.7. Zánik kupní smlouvy. Kupní smlouva zaniká okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zánik smlouvy nebo odstoupení od smlouvy se nedotýká nároků na zaplacení nákladů spojených s vrácením zboží a nároků na náhradu vzniklé škody, neboť tato ustanovení jsou plně oddělitelná od kupní smlouvy a trvají i po zániku kupní smlouvy. Zánikem kupní smlouvy bez dalšího zaniká také případná darovací smlouva uzavřená mezi smluvními stranami.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ KUPUJÍCÍMU
6.1. Způsob dodání zboží. Způsob dodání zboží určuje kupující v objednávce svým výběrem z možností nabízených prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Převzetí zboží kupujícím. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6.3. Opakované dodání zboží. Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo dohodnuto v kupní smlouvě, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Dodací podmínky prodávajícího. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ (REKLAMACE), ZÁRUKA
7.1. Práva z vadného plnění. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy (zejména ust. § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění).
7.2. Záruka za jakost věci při převzetí (shoda s kupní smlouvou). Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, zejména, že věc:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
c) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
d) svým množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
e) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
Ustanovení tohoto článku se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.3. Odpovědnost za nesprávnou montáž. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7.4. Vadnost věci při převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.5. Věc s digitálními vlastnostmi. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
a) po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
b) po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
Ustanovení tohoto článku se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.6. Aktualizace. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.5., má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
7.7. Lhůta pro vytknutí vady. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
7.8. Odstranění vady. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
7.9. Práva kupujícího z vadného plnění. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předchozím článkem,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující uplatnit zejména osobně na adrese sídla prodávajícího, telefonicky na čísle uvedeném na webové stránce nebo elektronickou poštou uvedenou na webové stránce.
7.10. Nevýznamná vada věci. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy; má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.11. Reklamace. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého byla věc koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.12. Vyřízení reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Po marném uplynutí lhůty podle tohoto článku obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.13. Náhrada nákladů. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.14. Reklamační řád. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.15. Záruka za jakost. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
7.16. Podstatné a nepodstatné porušení smlouvy. Podstatné porušení smlouvy je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Veškerá ostatní porušení smlouvy se považují za nepodstatná.
7.17. Opakované vyskytnutí vady po opravě. Za „opakované vyskytnutí vady po opravě“ se v době uplatnění reklamace kupujícím považuje výskyt této vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách, pod podmínkou, že se jedná o výskyt a opravu stejné vady.
7.18. Větší počet vad. Za „větší počet vad“ se v době uplatnění reklamace kupujícím považují současně alespoň tři odstranitelné vady, pod podmínkou, že každá jednotlivá vada brání řádnému užívání zboží.
7.19. Odstranitelné vady. Za „odstranitelné vady“ se považují takové vady, které lze opravou odstranit a po jejichž odstranění se zboží stává bezvadným, tj. zejména vady, jejichž odstraněním se nezhorší původní vzhled, jakost, funkce a užitné vlastnosti zboží, přičemž oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě pro vyřízení reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.
7.20. Neodstranitelné vady. Za „neodstranitelné vady“ se považují takové vady, pro které nemůže být zboží užíváno jako zboží bez vad, tj. zejména vady, které nelze odstranit, aniž by se nezhoršil původní vzhled, jakost, funkce a užitné vlastnosti zboží, přičemž oprava nemůže být provedena řádně ve stanovené lhůtě pro vyřízení reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.
7.21. Přechod práv z vadného plnění. Odpovědnost za vadné plnění je závazkovým právním vztahem pouze mezi prodávajícím a kupujícím.
7.22. Odstranění vad zboží třetími osobami. Kupující není oprávněn zajistit si odstranění vad zboží u třetích osob a následně uplatňovat zaplacení nákladů takového postupu u prodávajícího. Kupující není oprávněn při uplatnění reklamace pozastavit zaplacení kupní ceny.
7.23. Odpovědnost prodávajícího za vady dárků. Pokud má dárek vady, na které nebyl kupující jakožto obdarovaný upozorněn, je oprávněn zboží pouze vrátit zpět prodávajícímu, přičemž nemůže využít jakýchkoliv jiných ustanovení, která se týkají vad zboží při uzavření kupní smlouvy, tj. zejména se nemůže domáhat výměny zboží, jeho opravy nebo slevy.
7.24. Odpovědnost prodávajícího za zboží upravené podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu. Prodávající neodpovídá za vady zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, které vznikly v důsledku poskytnutí nedostatečných nebo nevhodných podkladů, pokynů, informací nebo nákresů kupujícím, přestože na to prodávající kupujícího upozornil návodem nebo sdělením na webových stránkách.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Výhrada vlastnictví. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Zvláštní garance a záruky. Prodávající neposkytuje žádné garance ani záruky, kromě záruk vyplývajících z právních předpisů a záruk, které nad rámec právních předpisů poskytují třetí osoby.
8.3. Kodexy chování. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.4. Řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy České republiky.
8.5. Stížnosti. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
8.6. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ 00020869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Tento postup není mediací podle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a není tím dotčeno uplatnění nároků u příslušného soudu. Při řešení sporů mezi smluvními stranami z kupní smlouvy je možné využít platformu pro řešení sporů on-line na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
8.7. Evropské spotřebitelské centrum. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.8. Orgány dohledu a státního dozoru. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.9. Nebezpečí změny okolností. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.10. Dárkový poukaz. Kupující má možnost ve webovém rozhraní obchodu koupit dárkový poukaz za kupní cenu odpovídající hodnotě dárkového poukazu, případně může prodávající poskytnout kupujícímu dárkový poukaz zdarma, zejména jako výraz poděkování kupujícímu za řádně splněnou kupní smlouvu. Dárkový poukaz je možné využít při nákupu zboží ve webovém rozhraní obchodu, pokud to prodávající u konkrétního zboží umožnuje, a to pouze do okamžiku uzavření kupní smlouvy. Po uzavření kupní smlouvy již nelze dárkový poukaz na zakoupené zboží uplatnit (např. při převzetí zboží). Dárkový poukaz obsahuje kód sestávající z čísel a písmen, po jehož zadání v průběhu vyplňování objednávky bude kupní cena zboží okamžitě snížena o hodnotu dárkového poukazu. Dárkový poukaz není vystavován na jméno a je tedy přenosný. Hodnota dárkového poukazu a doba jeho platnosti vyplývají z obsahu dárkového poukazu. Dárkový poukaz ani jeho hodnotu nelze vyměnit za peníze. Dárkový poukaz lze uplatnit pouze jednorázově v rámci jedné kupní smlouvy, tj. v průběhu vyplňování objednávky lze uplatnit nejvýše jeden dárkový poukaz. Dárkové poukazy nelze vzájemně sčítat nebo kombinovat. Pokud je kupní cena zboží nižší než hodnota dárkového poukazu, není prodávající povinen tento rozdíl kupujícímu vyplatit nebo vrátit. Pokud je kupní cena zboží vyšší než hodnota dárkového poukazu, je kupující povinen tento rozdíl doplatit. Dárkový poukaz není cenným papírem, proto jeho poškození nebo ztráta nejsou důvodem k jeho zrušení, tj. pokud kupující prokáže získání či zakoupení dárkového poukazu, může mu prodávající vystavit nový dárkový poukaz ve stejné hodnotě. Pokud kupující zakoupil dárkový poukaz, uplatní se přiměřeně ustanovení těchto obchodních podmínek o kupní smlouvě. Pokud prodávající poskytl kupujícímu dárkový poukaz zdarma a následně kupující odstoupil od kupní smlouvy v souladu s čl. 5.2., není prodávající povinen nahradit kupujícímu uplatněný dárkový poukaz nebo mu vystavit nový dárkový poukaz. Další podmínky pro využití dárkových poukazů mohou být stanoveny na webových stránkách nebo ve webovém rozhraní obchodu.
8.11. Autorské právo. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.12. Užívání webového rozhraní obchodu. Kupující není oprávněn při využívání webových stránek a webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webových stránek nebo webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.13. Informace uvedené na webových stránkách. Kupující bere na vědomí, že některé informace uvedené na webových stránkách přebírá prodávající od třetích osob, a mohou proto obsahovat věcné a technické nepřesnosti či typografické chyby. Informace uvedené na webových stránkách se mohou týkat pouze jednotlivých druhů zboží, přičemž mezi těmito informacemi nebo zobrazením zboží a skutečným stavem mohou být odlišnosti v nepodstatných detailech, příslušenství nebo ve vzhledu zboží.
8.14. Odpovědnost prodávajícího. Prodávající nenese odpovědnost za ušlý zisk ani přímé, nepřímé, mimořádné nebo jiné škody způsobené použitím informací uvedených na webových stránkách. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku užití webových stránek v rozporu s jejich určením.
8.15. Nebezpečí změny okolností. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.16. Doručování. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ, UKLÁDÁNÍ COOKIES
9.1. Informační povinnost prodávajícího. Prodávající plní svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu článku 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího, prostřednictvím zvláštního dokumentu.
9.2. Souhlas kupujícího se zasíláním obchodních sdělení. Kupující souhlasí ve smyslu ust. § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), v platném znění, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Prodávají plní svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení, prostřednictvím zvláštního dokumentu.
9.3. Ukládání cookies. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Souhlas kupujícího s obchodními podmínkami. Registrací kupujícího na webové stránce nebo uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami i s dodacími podmínkami prodávajícího, a že s nimi bez výhrad souhlasí. Uzavření kupní smlouvy bez souhlasu s obchodními podmínkami a dodacími podmínkami prodávajícího není možné.
10.2. Aplikace práva. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že se vztah řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.3. Živnostenské oprávnění. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování.
10.4. Salvátorská klauzule. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
10.5. Postoupení pohledávek a závazků. Kupující souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn postoupit kterékoli své pohledávky za kupujícím na třetí osobu.
10.6. Archivace kupní smlouvy. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
10.7. Kontakt. Kontaktní údaje prodávajícího – adresa pro doručování: Dajsport s.r.o., se sídlem České Vrbné 2349, České Budějovice 2, 370 11 České Budějovice, adresa elektronické pošty: obchod@dajsport.cz a telefon: +420 387 200 200
10.8. Účinnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.07.2024.